mandag 23. juni 2014

Rabarbrasuppe uten sukker


Toppet med litt jordbær og vaniljekesam... 
Mmmmmm!!!


Du trenger:
En bunt rabarbra
Sukrin
vann
potetmel

Vask, skrell og kutt opp rabarbraen og ha den i en stor kjele.
Ha vann over til det dekker.
Kok til rabarbraen blir mør og "går fra hverandre".
Bland litt potetmel og vann i en kopp og rør i suppa 
for å få en fyldigere konsistens.
Smak til med sukrin.

Jeg synes det er deilig med et dryss kanel oppå,
 og gjerne litt jordbær og vaniljekesam:)



Ønsker du å redusere sukkerforbruket ditt, men vil unngå kunstige søtningsstoffer?
Nå har det kommet en sunnere sukkererstatning - Sukrin!
  • Null kalorier
  • Skader ikke tennene
  • Smaker og ser ut som sukker
  • 100% naturlig - finnes i bl.a. frukt
  • Gir ingen blodsukkerstigning (null GI)
  • Virker som antioksidant i kroppen

5 kommentarer:

  1. Så fristende! Jeg har dessverre ikke rabarbra her jeg bor nå, men det var mye brukt da jeg var barn. Hvem husker ikke rabarbrastilker med ei skål sukker som følge?

    Ha en fin midtsommerdag!

    Klem

    SvarSlett
  2. Å det så godt ut! :)
    Er vel ingenting som smaker mer av sommer enn rabarbra synes jeg :)
    Og jordbær selvfølgelig!! :)

    Håper du får en herlig midtsommersdag :)
    Go'klem fra Finnskoghuldra

    SvarSlett
  3. Så jo kjempegodt ut;) Og jeg som har masse rabarbra i dag. Har kokt litt saft og nå tror jeg det må bli suppe også;)
    I dag slipper vi ullklær, og kanskje våger vi oss ut for å grill/steke pølser på bål i kveld;)
    Fin S.Hans feiring til dere;)

    Midtsommerklem;)

    SvarSlett
  4. Mmmm, dette så kjempegodt ut! Endelig internett igjen, så koselig å bli opptadert på din blogg igjen:)

    SvarSlett
  5. så flink du på kjøkkenet:) Jeg har mistet helt teken der og matlyst generelt om dagen, stakkars mannen klager støtt og stadig:D Gleder meg til å få tilbake matlyst og matglede igjen. Håper dere har det bra!

    SvarSlett