fredag 10. august 2012

På St.Olavs igjen

I går ble jeg vekket av at jordmor kom inn på rommet og skulle legge veneflon.
Uansett tilstand og sted, så sover jeg godt! Jeg er et murmeldyr!! Da vi mistet Tuva, tror jeg søvn var en type forsvarsmekanisme for meg. Jeg sov og sov....
Mange har problemer med å sove når de er på sykehus, men ikke jeg nei!
Så da hun kom inn, sov jeg som en stein :p
Og nesten før jeg fikk opp øya, så stakk hun. Atpåtil så bomma hun første gangen :(
Selv om jeg er sykepleier selv, så er jeg ikke spesiellt glad i nåler og å bli stukket. Det er heeel greit å stikke andre, men når det kommer til meg selv, så er jeg litt pysete ;p
Ikke akkurat den beste måten å bli vekket på og starte dagen!!

Lillebror fikk så sin 7. blodtransfusjon.
Denne gangen var det litt vanskelig. Han blir større og nå lå han med hodet opp og godt inntil morkaka og navlesnora.
Men etter litt dytting på han og stillingsendring på meg, gikk det til slutt. Dr. Blaas er jo i verdensklassen, så dette fikset han!!
Han måtte dog stikke inn og så på skrå, og veldig høyt oppe (rett under venstre ribben) så det var litt vondt og er litt ømt enda.
Lillebror fikk 40 ml blod og skal klare seg i TOOO uker nå. Vi får hele to uker hjemme :) Det blir godt!!
Jeg hadde mye kynnere etter transfusjonene, så jeg lå i senga strot sett i hele går. Det har heldigvis roet seg nå, og jeg er klar for hjemreise:)
Toget går ikke før om noen timer, så tiden går med til bl.a. strikking. Jeg er ferdis med jakken til den blå sparkebuksa og har startet på et nytt lite prosjekt. Blir nok ferdig på toget i dag. En liten babyjakke i det nydelige garnet Baby Silk, fra Du store alpakka. 80% babyalpakka og 20% silke.



3 kommentarer:

  1. så bra at alt gikk fint når lillebror fikk blodtransfusjon.nydelig liten jakke du har strikket.tenker på dere.

    SvarSlett
  2. Uff.. Blodprøver og nålers osv er ikke min store favoritt heller.. Det gjør jo vondt :S

    Jeg har lest bloggen din en stund og nettopp lagt den til på lese lista mi :) Jeg blogger også om svangerskapet + litt diverse annet.. Om du vil ta turen innom kan jeg sende deg en blogginvitasjon via e-post om du ønsker ?

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  3. Takk for det May :) Nå mangler bare knappene i jakka :)

    Så koselig at du følger med bloggen min Siv Helen! Setter såå pris på alle som følger med!!
    Jeg vil gjerne lese din blogg :) Så send meg en blogginvitasjon du:)

    SvarSlett