mandag 25. august 2014

Hjemmelaget Bounty

I sommer laget jeg Bounty, en litt sunnere utgave enn den i butikken, 
men hvertfall like så god!!!


Så nå vil jeg dele oppskriften med dere:)

100 g kokosmasse
5 ss kokosmelk lett
3 ss sukrinmelis
2 dråper steviosa

Alt blandes i en bolle. 
Du kan smake deg frem til hvor søte du vil ha de ved å regulere mengden sukrinmelis og steviosa. 
Du kan også regulere mengden kokosmelk slik at du får de mer eller mindre saftige og faste.


Jeg bruker hjertesilikonformen min til dette også. 
Dytter oppi passe mengde og legger de i fryseren, gjerne til dagen etter. Da faller de ikke fra hverandre når jeg tar de ut av formen.


Så smelter jeg 2 plater 70% kokesjokolade og dupper de i.
Sjokoladen stivner fort siden de kommer rett fra fryseren:) Men de er ikke for harde så man kan smake med det samme;) Hihi!!
Mmmmm!!!


Nyyyyt!!!




5 kommentarer:

  1. De så deilige ut!
    Takk for oppskrift :)

    SvarSlett
  2. Disse så gode ut;)
    Så fine bilder av den hesteintresserte prinsessa di på fb. Hun er tøff ;)

    Her går det i rips og vaniljesaus ;)

    Klem ;)

    SvarSlett
  3. *slurp* Å du verden så godt dette såg ut da.
    Elsker bounty, kanskje jeg må prøve. De er jo lekre. Kjekk gave også, for oss som tenker litt jul...
    Ha en flott kveld videre.

    SvarSlett
  4. Haps, haps . Mums de ser gode ud. Må vist hellere tage noget morgenmad, før lækkersulten melder sig

    SvarSlett
  5. Herlige! De skal jeg lage til barnehagen imorgen, party der;)

    SvarSlett