lørdag 8. september 2012

Siste innspurt

Vi er vel hjemme igjen etter lillebrors 9. blodtransfusjon. Og som alle de andre, så var den vellykket :)
OG det var den aller siste inne i min mage :))))) Jippi!!!!!!!!!
Neste gang vi drar oppover, skal han få komme til verden  Gosj som jeg gleder meg!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har ikke ord! Det er litt uvirkelig og. Tror jeg må ha han levende i armene mine før jeg tror det.

Den siste tiden nå før fødselen blir nok litt tøff. Jeg kjenner allerede etter liv omtrent heeeele tiden. Om kvelden klarer jeg ikke sove før jeg har kjent liv. Om natten er det det samme. Våkner jo hver gang jeg må snu meg... Og doturer blir det en del av ;p
Om morgenen vil jeg ikke stå opp før jeg har kjent liv og om dagen tenker jeg myyyye på det! Og heldigvis er han en aktiv krabat
Dette er nok fordi jeg kjente så lite til Tuva de siste ukene før hun døde.... :( Noe jeg tok opp med legene flere ganger, men de sa at alt var bra.  Tuva

Vi har fått dato for planlagt keisersnitt. Vi har lyst å holde datoen hemmelig. Så blir det en overraskelse for de fleste når han kommer;) Som en vanlig fødsel.... Familien har selvfølgelig fått vite datoen. Det følger med litt planlegging, siden vi skal føde på St. Olavs.

På torsdag kveld var vi på omvisning på Nyfødt intensiven. Lillebror blir tatt med dit etter fødselen, siden han mest sansynlig må ha litt blod etter han er født også. Der var det veldig fint.
 



9 kommentarer:

  1. Så spennende! Godt dere har fått en dato å forholde dere til :)

    Så kjempefint ut der, håper dere får et fantastisk opphold :):):) Masse lykke til! :)

    SvarSlett
  2. HEI;)
    Tenker mye på dere om dagen. Skjønner godt du må ha bekreftelsene på liv hele tiden;) Sånn sett er dagene som er igjen råtøffe.
    Å som vi gleder oss til det lille nurket er født;))
    her i Trondheim;)

    Tenker også på lille Tuva. Gjemmer henne i hjerte mitt;)

    Varm klem fra tante

    SvarSlett
  3. hei! jeg var også ved Nyfødt Intensiv fra 28 sep. dettet er tr.heim ja? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Laila:)
      Theo kom til verden 20.september og vi var på nyfødtintensiven på St.Olavs i ei uke, før han ble overflyttet til Neo på Elverum sykehus:)
      Er det bra med din lille da?

      Slett
    2. åja :-) alt går bra med han nå? :-)

      leste at gutten din fikk blodoverføring pga rhesus minus? hvordan fant de at de måtte det?
      har rhesus minus selv..

      ventet tvillinger vi. gutten døde i magen og jenta levde i 5 uker. var ved intensiven hele tiden. vår døde jente heter også Tuva! :-|

      Slett
    3. Å nei Laila! huff så grusomt!! Vi reiste til Elverum 27.9. Kom dere dagen etter da?

      Alle rhesus negative testes for antistoffer ved første kontroll hos legen. Dermed oppdaget de antistoffer da vi skulle ha Tuva. Og når man først har dannet de, så gjør man det i sv.skap senere også. Derfor visste vi det med Theo. Og det blir værre og værre for hvert sv.skap.
      Du fikk nok anti-D sprøyte etter fødselen. Alle rhesus neg. får det!

      Theo fikk 9 blodtransfusjoner inni magen og tre etter fødselen. Nå har endelig blodprosenten hans stabilisert seg på det normale :)))

      Men hvordan er det med deg da?
      Er du medlem på facebookgruppen "For oss engleforeldre"?

      Tuva er et fint navn ja <3

      Klemt til deg!!

      Slett
    4. ja, natt til 28 feb vart dæm forløst ved katastrofe snitt.
      fikk sprøyta etter fødselen ja. da Tuva hadde +.

      okei. har han + eller - blod Theo da? :-)

      Tuva fikk noen blod overføringer på intensiven også, pga lav hb.

      jeg sendte inn en forespørsel på fb siden nå :-)

      ja, kjæmpe fint navn <3

      Slett
    5. Tenkte kanskje jeg hadde sett dere, men da vard et ikke dere. Det var et par som mistet sin baby da vi var der og :(

      Theo har + blod

      Slett
    6. å, var det? :-| trur faktisk det var noeb som gjorde det først uka vi va der å.

      Slett