onsdag 19. mars 2014

Sorgen kommer i bølger





Også hos meg gjør den det....
Det har om 11 dager gått 3 år siden vi mistet Tuva. Og de små bølgene kommer en gang i blandt, men de store bølgene er det lenge mellom.
Nå, i tiden rett før årsdagen, så kommer de små bølgene tett. Den største bølgen kommer på dagen!

For litt siden fikk jeg en lang kommentar her på bloggen fra Lenelene. Den kommentaren rørte meg spesiellt, fordi hun hadde skrevet bacheloroppgave om premature barn for et par år siden, og da leste hun om tapet av ufødte, fullbårne barn, et ensomt tap, da det bare er mor som såvidt har kjent barnet, og sorgen blir så ensom, fordi minnene om personen kan ikke deles på samme måte som hvis babyen hadde blitt født levende. Det er kun mor, og til en hvis grad far som kjenner barnet.

Det har vært viktig for meg, hele veien, å være åpen om tapet og sorgen over Tuva. Jeg tror at dette har bidratt til at det ikke har føltes så ensomt for meg.
Jeg er veldig opptatt av at hun ikke skal bli glemt! Noe jeg tror lett kan skje, fordi de rundt oss ikke fikk muligheten til å bli kjent med henne. Dette er en av grunnene til at jeg startet denne bloggen også. 
Jeg vil ikke at Tuva skal bli glemt!! Hun satte dype spor i hjertene våre og kommer alltid til å være med oss!








Jag Vill Alltid älska



Ingen förstod vart Du blev av

men fast Din vagga är en grav
tror jag Du fann en öppen dörr
som barnen gör
Till rum med änglar att få se
dom lär Dig leka, ser Dig le
Åh - om jag kunde vara med!
Det är Dig jag älskar

Det är Dig jag älskar!
Och en gång skall tystnad
ge upp för sång
Då skall min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång

Ingen är vackrare än Du
för Du har himmelsk klädnad nu
Du som är mammas sorg och skatt
jag ber i natt
När Du hör vita vingars sus
be att två änglar tar ditt ljus
ner till min mardröms mörka hus
Jag vill alltid älska!

Jag skall aldrig glömma
Och en gång skall tystnad
få ge upp för sång
Då skall min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång

Bortom allt jag drömt
finns Du nånstans gömd
Aldrig blir Du glömd
Inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång

Det är Dig jag älskar
Det är Dig jag älskar
Och en gång skall tårar
få ge upp för sång
Då skall min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
får förgäves liv nån gång

Bortom allt jag drömt
finns Du nånstans gömd
Aldrig blir Du glömd
Inte ett enda barn
får förgäves liv nån gång

Jag vill alltid älska -
aldrig glömma -
jag vill alltid älska dig!

Inte ett enda barn
får förgäves liv nån gång


-Carola-















Klem Susann



















12 kommentarer:

  1. <3 Tuva <3 kan ikke klare å sette meg inn i hvordan dette er for deg/dere men jeg tenker på dere innimellom å på Tuva. Føler med dere mange klemmer.

    SvarSlett
  2. Hilsen Mia skulle det stå.

    SvarSlett
  3. Det blir alltid så vanskelig å finne de riktige ordene. Den sterke sorgen og store savnet kan ikke vi forestille oss.
    Men Tuva, lille engelen, er i tankene mine.

    Varm klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er godt å vite at dere tenker på henne <3

      Slett
  4. Fint at du skriver om henne her, jeg kan ikke sette meg inn i hvordan, men det er sikkert tøft. Så for de fleste av oss blir det litt lettere å forstå når du skriver om dette :) Hun var sikkert perfekt <3 Stor klem fra Beth

    SvarSlett
  5. Du skriv så fint !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett