torsdag 13. mars 2014

Søtpotet - tips 2



Som jeg skrev på tirsdag, så hadde jeg 7 venninner til lunch og Me&i møte.
Og lunchen bestod av Søtpotetsuppe med bacon:) 
Naaaamm!!!



Ingredienser til 8 porsjoner:

  • ca 1,2 kg søtpotet
  • 2 stk poteter
  • 1 ts chilipulver
  • 1 båt hvitløk
  • 2 ts malt spisskummen
  • 1,5 liter hønsebuljong (utblandet)

  • 1 boks Vita hjertego' Mat (Vita hjertego’ Mat er laget med kjernemelk, skummet melk og sunne planteoljer og kan brukes på samme måte som vanlig matfløte).





  • Skrell poteter og skjær dem i mindre biter.
    Varm olje i en kjele. Ha i poteter, chilipulver, presset hvitløk og spisskummen. Rør godt rundt. Hell på buljong og la suppen putre i ca. 15 minutter til potetene er møre.
     Ta kjelen av varmen og bland suppen med Vita hjertego' Mat. Smak til med salt og pepper.
    Server suppen for eksempel sammen med grovbrød og ­bacon.



    Vel bekomme :)











    5 kommentarer:

    1. Å, det både så og hørtes godt ut, takk for oppskrift, den må prøves og tusen takk for hyggelig kommentart på bloggen min!

      SvarSlett
    2. Så fint å få slike mattips:-) Klem Marianne

      SvarSlett
    3. Mmmm, det såg godt ut :) Takk for tipset, og god helg.

      SvarSlett
    4. Den oppskriften skal jeg prøve, det høres veldig godt ut!
      Ha en fin-fin fredagskveld! :-)

      SvarSlett
    5. Så moro at dere vil ha meg med!!

      SvarSlett