onsdag 26. mars 2014

Tortilla-Pizza


Dette er noe jeg har laget i mange år, men jeg tror ikke det er så vanlig!?
Det er supergodt og ganske sunt :)



Ikke alle liker de like godt stekt som meg da ;) Hihi!
Men da er det jo så fint at dette er porsjons-pizza'er! 
Alle får de akkurat sånn de vil ha de!


Du trenger Tortillas. Jeg bruker fullkorn!
Og så putter du på det fyllet du vil ha.


Jeg har alltid slike poser med pizzafyll i kjøkkenskuffen. Kjekt når man har det travelt! 
Ellers er det jo digg å lage sitt eget pizzafyll da!
I dag hadde jeg kyllingkjøttdeig i pizzafyllet, så hadde jeg på paprika, ananas, soltørket tomater, pepperoni og ost.


Pizzaene er best når de stekes på rist, da blir ikke tortilla'n så bløt av fyllet.
De stekes midt i ovnen på 200 grader (varmluft) til de er så mye stekt som DU vil ha de!


NYYYT!!!






Klem Susann





6 kommentarer:

  1. Det så godt ut;) Å så kjekt å bruke opp lefsene som blir igjen fra fredagsmaten her i huset;)
    Det ferdige pizzafyllet er jo godt;) så hvorfor ikke;)

    Tror jeg hermer;)

    Klem fra tante Ann-Mari

    SvarSlett
  2. Vi her hjemme lager pizza av det meste.
    Tortillalefsene lager jeg også Quesadillas av, mmmmm..
    Ellers har jeg brukt både polarbrød og pitabrød som pizzabunner.
    De beste er de forstekte bunnen jeg lager selv, som jeg fryser ned. Har vi lyst på pizza, tar jeg de frem, og de tiner når man lager fyllet.

    SvarSlett
  3. Å det så godt ut! :)
    Her i huset pleier jeg å lage hjemmelaget pizza, men fant noen ferdige bunner i butikken og de er gode! Og så mye lettere! Må bare kjevle de ut litt ekstra ;)
    Håper du får en herlig dag, og tusen takk for koselig kommentar hos meg :)
    Klem Nina

    SvarSlett
  4. Åå, så godt det ser ut.
    Eg vart jammen svolten her eg sit.
    Takk for tips, eg skal prøve denne.

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  5. Vi har laget mye pizza med pita-brød men aldri med tortilla. Har egentlig aldri tenkt over å prøve det heller, før jeg så egne "pizza-tortilla-lefser". Men dette så veldig godt ut, og det er jo så fort gjort - tror jeg skal prøve til helga, takk for tips:)
    Ha fine dager, håper vårsola skinner på dere også
    Hanne:)

    SvarSlett