lørdag 8. mars 2014

Søtpotet - tips 1


I fjor sommer oppdaget jeg søtpoteten for alvor!
Den er utrolig god og anvendelig! Den kan så og si brukes til alt! Kjøtt, fisk, fugl, suppe ja...you name it!

I dag vil jeg komme med mitt første tips til tilbereding!
Det er lørdag og mange skal kanskje ha biff til lørdagskosen i kveld!?
Da er søtpotet bakt i ovnen perfekt tilbehør!!



Du trenger søtpotet (denne gangen hadde jeg i bitte litt vanlig potet også), 
rapsolje og Provance krydder.


Kutt opp potetene i båter.
Vend dem i olje og krydder på alle sider.

Stek i ovnen på 200 grader i ca 30 min,
 til de ser bitte litt brendte ut i kantene.





Må prøves!!!!!









7 kommentarer:

  1. Det så godt ut! Takk for tipset:-) God lørdag! Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Tusen takk ifor tipset !
    Eg har inga erfaring med søtpotet, men dette såg skikkeleg godt ut :)

    God helg-klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Tror jeg må skrive søtpoteter på handlelappen ;) for dette så godt ut;)
    Har dere hatt en fin tur i Furuberget?
    Ja, jeg har faktisk strikket rosa til meg selv!!! Lue ;) i "lille lerke"garn.
    Den ble ganske fin....................;)

    Fin uke til dere;) Klem herfra;)

    SvarSlett
  4. Å, det både så og hørtes utrolig godt ut! Må prøves:-) Takk for tips!

    SvarSlett
  5. Tusen takk for inspirasjon :o) dette skal testes ut :o)

    SvarSlett
  6. Jeg har også "oppdaget" søtpoteten, og bruker den mye. Genial grønnsak!

    SvarSlett
  7. Jeg har også begynt å bruke søtpotet. Ser frem til flere tips!

    SvarSlett